piątek, 12 maja 2017

084. France doesn't want skinny models

Witam, rozgość się tutaj.
Zrobię Ci herbatkę, chcesz?
Nic do jedzenia, ono jest złe.
Musisz być skinny.

grafika girl, black, and goth
Inspiracją do dzisiejszego wpisu była moja ,,niepojęta" babcia.
Zobaczyłam w telewizji informację o tym, co dzieje się (nie tylko) w kraju, którym się od zawsze jaram, otóż temat związany jest z Francją.
Wszystko zaczęło się od pogoni za ideałem. Ideałem piękna - doskonałym ciałem. Najpierw należałoby postawić sobie pytanie, czy warto poświęcać zdrowie dla wyglądu? Od tego zaczyna się wszystko. Droga do zaburzeń odżywiania wcale nie jest taka trudna (wbrew pozorom). Zaburzony ideał młodzieżowego, kobiecego piękna ma cała rzesza ludzi prowadzi do mylnego postrzegania własnych wartości.

40 000 osób we Francji zmaga się z anoreksją. Bez zaskoczenia, większość (90%) stanowią kobiety. W związku z tym ustawodawca zmienia prawo - modelki będą musiały mieć prawidłowe BMI, tym razem odpowiedni stosunek wagi do wzrostu. Za nieprzestrzeganie prawa, którykolwiek dom mody czeka kara 75 000, po za tym na grafików zostanie nałożony nakaz mający na celu informowanie o retuszu zdjęć modelek. Lekarzy więc czeka zadanie oceny czy dana kobieta, bądź mężczyzna może brać udział w wybiegach. Liczyć sie będzie wiek, kształt ciała modelek czy budowa anatomiczna.

W kwietniu władze Francji wprowadziły zakaz wywieszania seksistowskich oraz nawołujących do homofobii reklam. Być może kojarzycie, ale na pewno obił Wam się o uszy Yves Saint Laurent. Ta reklama została usunięta z miejsc publicznych. Chyba po ujrzeniu jej nie trzeba tłumaczyć dlaczego.

Pamiętajcie. Anoreksja jest naprawdę passé.

20 komentarzy:

  1. Awww.... Na prawdę świetny post ♥ A buty ze zdjęcia... CUDOWNE ♥♥ Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis,w pełni zgadzam się z Twoim zdaniem.Super buciki ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Ej, kozacko z tą zmianą prawa! Bardzo słuszna inicjatywa. Mam nadzieję, że będzie się tego prawa przestrzegać. :<
    Ukłony od B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy co im z tego wyjdzie.
      A dziękuję.

      Usuń
  4. fajnie, że o tym napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Temat czesto poruszany...ale czy skutecznie?W internecie znajdziemy tysiac tableteczke na odchudzanie,nie kazdemu moze to szkodzi,w zaleznosci od budowy i reakcji organizmu.Ale niestety anorektyczek nie brakuje :(
    Super ze o tym napisalas!Moglas troszke wiecej dac tekstu,bo chetnie bym czytala dalej :)❤
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ciekawy temat. To ja już niestety bym się nie nadawała w takim razie tam jako modelka :D Nie to, że się odchudzam czy coś. Ja po prostu taka już jestem od zawsze i nawet przytyć nie mogę, choć żrę co popadnie i w sporych ilościach!

    OdpowiedzUsuń
  7. Buty maja cos ciekawego w sobie ale ja np bym ich nie zalozyla :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy temat i bardzo dobrze ze o tym napisałas.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tej zmianie prawa- według mnie to dobra zmiana. Obecnie coraz częściej wyznacznikiem piękna człowieka jest ta liczba na wadze, a nie to, co naprawdę powinno być ważne- wnętrze. Oglądając reklamy w telewizji, widzimy chude kobiety reklamujące suplementy diety wspomagające odchudzanie. Zwłaszcza u nastolatków może to wywołać wiele niekorzystnych zmian i niebezpiecznych zachowań. Super, że poruszyłaś ten temat w poście.
    http://pogusiowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie gdzieś niedawno rzuciło mi się w oczy o tym, że mają się zmienić jakieś kwestie w sprawie retuszu zdjęć. Na pewno nie jest dobre poświęcanie własnego zdrowia dla urody. Może niektórym trudno się zaakceptować, ale da się to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post, dużo się można z niego dowiedzieć, nigdy się nie interesowałam tym krajem i praktycznie nic o nim nie wiem, nie wiedziałam, że tak wygląda sytuacja.
    http://kuraibanii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Też zainteresowałam się tym tematem, gdy usłyszałam o tym w dzienniku. Bardzo dobrze, że władze FR wzięły się za to i mam nadzieję, że inne kraje pójdą ich przykładem. Świetnym rozwiązaniem jest również umieszczenie informacji o tym, że dane zdjęcia były retuszowane. Dzięki temu być może uda się obalić mit istnienia idealnego piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS Łączę się w miłości do Francji :D

      Usuń
    2. To może jakaś wspólna podróż tam? xD A tak btw. skąd jesteś?

      Usuń
  13. Świetny wpis, przede wszystkim szczery! Dobrałaś super zdjęcie do tego! Intrygujące buty! ;)
    http://livetourevel.blogspot.com/2017/05/witam-kochani-juz-za-kilka-dni-minie.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Temat wart uwagi zwłaszcza że zaburzenia odżywiania to nie jest mały problem:)
    Pozdrawiam
    eva-and-a-healthy-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo podoba mi się ten pomysł ale w Polsce pewnie nie wejdzie bo polityków nie obchodzi zdrowie, tylko kasa się dla nich liczy, byle się nie narobili :-(
    Zawsze fascynowała mnie Francja, teraz tym bardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja akurat jest bardzo chuda i nie mogę przytyć, wszyscy zawsze komentują, że jestem "zbyt chuda" i często było mi z tego powodu przykro :( Jem za dwóch i nie mogę nic z tym zrobić, a ludzie ze szkoły traktowali mnie jakbym chciała tak wyglądać XD Ale już się przyzwyczaiłam :P W końcu to moje ciało i nic nie poradzę na to, jak wygląda.

    OdpowiedzUsuń

Nie wymieniam się obs, ale kreatywnymi komentarzami jak najbardziej.
Miłego czytania!