wtorek, 28 lutego 2017

079. Pancake Day

Hej, cześć i siema (bo przecież wydało by się przywitać po tak długiej nieobecności). Nie zamierzam więcej pisać o zbyt szybko płynącym czasie... nieważne. Szkoła, matura (ale jak to to już za dwa miesiące!?), problemy... Każdy je ma, zna... Na pocieszenie czy też nie są naleśniki. One zawsze Cię zrozumieją. A przynajmniej dziś kiedy poza granicami naszego kraju jest obchodzony Shrove Tuesday, Pancake Day, czyli odpowiednik dla naszego tłustego czwartku (którego swoją drogę nie lubię). Ostatki, powiadacie. 



Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
5 łyżek cukru
ok. szklanki mleka
3 łyżki masła
2 jajka

Najpierw roztop masło w rondelku na małym ogniu. Mąkę przesiej przez sitko i wymieszaj z proszkiem do pieczenia i sodą. Następnie wszystkie składniki razem wrzuć do miksera, aby składniki się połączyły. Na rozgrzaną patelnię wylewaj niewielkie placuszki, a po pojawieniu się ,,bąbelków" przewróć na drugą stronę i znów smaż do zarumienienia.

Takie naleśniki (zwane amerykańskimi) są doskonałym pomysłem na śniadanie na słodko. Jeśli się obawiasz pierwszej próby, spokojnie. Zaryzykuj. Mi wyszły od razu bez problemu. Szczególnie polecam z masłem orzechowym, bananami, bitą śmietaną, co perfekcyjnie smakuje z sosem karmelowym polanym po całości pod koniec przygotowania. Dodam jeszcze, że naleśniki powinny być puszyste, nie tak cienkie jak te tradycyjne, nasze.

Nie chodzi o to, ze krytykuję czy nie popieram tłustego czwartku. Nie popieram bowiem obżerania się, tym bardziej na siłę. Przecież jest święto, musisz zjeść coś, co niekoniecznie Ci smakuje, za czym niekoniecznie przepadasz. Nic na siłę. Wszystko jest dla ludzi. Cukier tez potrzebny osobom zdrowo odżywiającym się. Nie tylko to na poprawę humoru, więc:

24 komentarze:

  1. Mmmm pysznosci, no to mi smaka ogromnego narobiłas ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O,o, ooooo jutro zrobię. Dzisiaj walczyłam z domową pizzą :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają i bardzo chętnie zjadłabym chociaż jednego :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna piramidka, podoba mi się taka dekoracja, choć ja bym oczywiście rozłożyła to wszystko na czynniki pierwsze :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie zgłodniałam! Tak dawno nie jadłam naleśników <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Myśle że skorzystam z twojego przepisu, bo prezentowało sie supi!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wczoraj na deser jadłam naleśnika ze śmietaną. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy4/3/17

    Kocham nalesniki ;3 zapraszam do mnie!
    http://iloveunicorn.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie!
    Co do matury pamiętam jak ja ją pisałam, to byl masakryczny dla mnie okres. Duuużo nauki i wszystkiego, a w zasadzie teraz po 2 latach nic praktycznie nie pamiętam, serio. A na studiach i tak wałkujesz co innego.
    Pozdrawiam:)
    http://ksiezyc-po-drugiej-stronie-swiata.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam! No wyglądają przepysznie, na pewno zrobię je na cheat meal :D
    Pozdrawiam
    wkomenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżbyś była na diecie?

      Usuń
  11. Uwielbiam Pancake, zdecydowanie dużo bardziej smakują mi dużo bardziej niż zwykłe naleśniki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam pancake! <3

    Oliwka

    http://podrugiejstroniekartkipl.blogspot.com/2017/03/badz-soba-nie-wierna-kopia-kogos-innego.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Przetestuje w sobotę!
    Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham pancake!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. I'd like to corporate with you for a sponsor post.Contact me louise@chicv.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszą być pyszne. Ja jednak zamieniłabym mąkę pszenną na kukurydzianą lub jaglaną ;)
    Pozdrawiam, http://wiktoriaszewczyk.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. mniam! Chyba coś słodkiego zjem:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Smakowicie wyglądają ♥ Na pewno wypróbuje je w domu :)

    OdpowiedzUsuń

Nie wymieniam się obs, ale kreatywnymi komentarzami jak najbardziej.
Miłego czytania!