czwartek, 15 grudnia 2016

075. Let's talk about Christmas

grafika cat, christmas, and light
(c) weheartit

Miało być inaczej.
Tak właściwie wszystko, co chaiałm napisać miałam już ułożone w głowie. I pyk.
Nic. Wystarczyła chwila.

Ten moment, kiedy zaczynasz coś, a potem wychodzi całkowicie coś... innego.
Eh, życie.
Pogadajmy o Świętach.
Tak jak o boi większość blogerek/ów w ostatnich dniach.
Nie czuję tego. W telewizji mnóstwo reklam świątecznych, miasta ozdobione wieloma kolorowymi lampeczkami, w centrach stoją choinki, a nocą jest jasno, choć do dnia wiele brakuje.

grafika christmas, book, and winter
(c) weheartit

W sumie nie zauważyłam nawet, że to już 3/4 jubileuszu bloga. W tym sensie, że pisze już siedemdziesiąty piąty post. Ciekawe do ilu dobije(my). Wracając do temu...
Możesz to uznać za pewien rodzaju poradnik blogowy. Poradnik, który poradnikiem nie jest, jednakże naszła mnie wena twórcza starych czasów.

1. Propozycje prezentów.
Wiele już widziałam takich postów. Ok, prezentami wiele rodzin się wymienia pod pozorem bycia św. Mikołajem. Nie wszyscy się w to bawią, ale pewnie każdy przyzna, ze to miły i zadowalający gest. Stworzyć prezent własnoręcznie? To wymaga przecież za dużo czasu, łatwiej coś kupić. Mam kupić coś, co pasuje do charakteru danej osoby lub interesuje się tym? Nie wpadłabym na to!

2. Jak spędzić święta?
Boże Narodzenie najlepiej spędzić w gronie najbliższych bez fałszywości i sztucznych uśmiechów dzieląc się opłatkiem, śpiewając wspólnie kolędy, rozmawiając na przeróżne tematy. Wcześniej trzeba zrobić generalne porządki w całym domu, potem dochodzi pieczenie i gotowanie. Napiszcie to raz jeszcze, najlepiej w formie perfekcyjnej instrukcji, krok po kroku. Co z tego, że rok za rokiem sytuacja się powtarza. 

3. Inspiracje świąteczne.
Śmiało! Pododawaj najlepiej wszystkie zdjęcia świąteczne do notek (może bez podpisów o pochodzeniu, co tam prawa autorskie!). Żadnego tekstu. To będzie stanowiło głębokie przesłanie dla wszystkich.

4. Świąteczne piosenki.
Utworów o tematyce świątecznej jest niezliczenie wiele. No dobra, gdyby się komuś chciało, to policzenie ich nie stanowi olbrzymiego problemu, ale kto by miał na to czas. Jasne, piosenki zwykle sa wesołe i mają na celu wprowadzenie w odpowiedni klimat i humor. Ale na litość boską! ,,All I want for Christmas" czy ,,Last Christmas" każdy już zna!

22 komentarze:

  1. Ja też średnio czuję te święta, głównie przez to że zaczyna się to wszystko w sklepach itp już pod koniec października lub na początku listopada a to wszystko psuje niestety klimat
    http://moose-cosmetics.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak już jest reklama coca-coli to wiadomo, że święta tuż, tuż :D Świąteczne piosenki to coś co kocham w święta :D
    http://lolqienjoy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. O, ja właśnie zrobiłam posta ze świątecznymi piosenkami ostatnio :D Ale ani ,,Last Christmas", ani ,,All I Want For Christmas" nie ma, bo uznałam właśnie, że każdy to zna.
    Pięknie podsumowałaś takie stereotypowe blogowe wpisy o świętach bez pomysłu - ,,inspiracje", ,,jak spędzić święta" i tak dalej. Pewnie, nie ma w tym nic złego, fajne są świąteczne posty, byle z pomysłem, a nie powielanie tego, co zostało powiedziane milion razy czy walenie ogólników i banałów.
    Ja w sumie klimat świąt poczułam dopiero w tym tygodniu i to i tak niedawno. Wcześniej w ogóle tego nie czułam, mam tyle pracy i stresu ostatnio, że nawet nie miałam czasu, żeby cieszyć się ,,magią świąt". I zorientowałam się, że Bożego Narodzenia na razie wyczekuję głównie z powodu zmęczenia i obietnicy odpoczynku. Smutne. Co szkoła robi z człowiekiem...
    Ale gdy już ogarnęłam, że ,,o, to już niedługo", to naprawdę poczułam ten klimat. Bo atmosferę świąt uwielbiam, jest serio magiczna ♥
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, żeby i mnie się udzieliła, ale średnio to wychodzi. A o szkole nawet mi nie wspominaj...

      Usuń
  4. Ja nie czuję jakoś tych świąt, dla mnie święta bez śniegu to jak nie święta. Zawsze leciałam do Szkocji czy gdzieś gdzie był a teraz święta w Polsce i tak sobie :/
    http://wiktoria-adas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie irytują właśnie takie wpisy gdzie jest 40 obrazków świątecznych i zero treści.... jakbym choinki nie widziała wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tak samo nie czuję tego klimatu świąt ;x Ani nie ma śniegu, ani mrozu...

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To gdzie Ty żyjesz/ U mnie i śnieg i mróz. :o

      Usuń
    2. A u mnie też ni śniegu, ni mrozu, tylko chlapa, czasem spadnie poniżej zera i pojawi się jakiś szron... ale nad morzem to w sumie rzadko jest śnieg niestety :(

      Usuń
  7. Chętnie zobaczyłabym jeden z tych postów na twoim blogu!
    Śliczne zdjęcia <3
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne zdjęcia <3 Świetne inspiracje. Juz czuje klimat świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślmy pozytywnie i będzie wszystko ok! Zdjęcia śliczne i dają dużo sporej pozytywnej energii!
    http://guesswhat.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama nie czuje świat ale próbuje nie dopuścić tej myśli do siebie. Chce zająć czymś głowę i myśleć ze jest dobrze. Brnienie w nicosc. Bardzo dobrze cie rozumiem
    Pozdrawiam i obserwuje,
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przesliczny kotek . Widać że mega szczęśliwy .

    OdpowiedzUsuń
  13. Trochę mnie denerwują te świąteczne posty na każdym blogu, ale sama też się muszę przyznać, że u Nas pojawił się jeden o Świątecznych swetrach :P

    Od kilku lat nie zdarza mi się już czuć tej magii Świąt, którą czułam jako dziecko, ale wydaje mi się, że to kwestia dorastania. Teraz Święta kojarzą mi się bardziej z maniakalnym sprzątaniem mieszkania i klepaniem życzeń bez sensu...


    HEDONISTICAT

    OdpowiedzUsuń
  14. Hehe Nieźle obnażyłaś prawdę o tych świątecznych postach. xD Znaczy nie mówię, że wszystkie zawsze takie są, ale jednak wymienione przez Ciebie typy są ostatnio dość często dostrzegalne.
    Co do samego czucia klimatu Świąt, to niestety też nie ma u mnie takiego entuzjazmu jak kiedyś. Jakoś na początku grudnia wychodzę z dworca, zmęczona po dniu na uczelni, a tu świąteczne piosenki. Doszłam do wniosku, że w ten sposób zderzyły się ze sobą dwie rzeczywistości. Ponadto sama myśl, że zaraz Święta przypomina mi często, iż potem już tylko styczeń i sesja egzaminacyjna. Wprost wspaniale! xD Mimo to chyba jednak postaram się nieco wczuć w ten klimat, by zapomnieć o codziennych, rutynowych problemach.
    Pozdrawiam! ;)
    unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja ulubiona rasa kotów ♥
    Pozdrawiam,
    Normxcore

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdjęcie to początkowe! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Nie wymieniam się obs, ale kreatywnymi komentarzami jak najbardziej.
Miłego czytania!