środa, 16 marca 2016

052. Trendy - Spring/Summer 2016

grafika tattoo, black and white, and flowers

Najlepszym czasem na chorobę jest nadchodzący tydzień, który akurat masz zaplanowany. A jakie dni są idealne na początek? Weekend, oczywiście. Przecież dwa dni, w które można by odpocząć i zrobić to, co by się chciało są wprost perfekcyjne na nieznośny ból głowy (wywołany prawdopodobnie gorączką) jak i gardła, ale również jakże przyjemne spędzanie czasu na smarkaniu się i przesypanie (po nieprzespanej nocy). Zaczynasz się zastanawiać wtedy dlaczego akurat teraz i to właśnie Tobie musiało się przytrafić. Jednak brak Ci sił na cokolwiek.

Uwierzycie, że już 1,5 tygodnia zostało do świąt? Podobno im człowiek starszy, tym czas szybciej mija. Strach pomyśleć jak będzie za kilkadziesiąt lat. Dziś nawet pojawił się śnieg. Chciałabym, żeby powtórzył się na Wielkanoc (jak 3 lata temu). Tak czy siak, wiosna prawie przyszła. A w związku z nią, pora przypomnieć sobie, co będzie teraz na topie.

  
Dior - Haute Couture
1. Czerń, biel oraz ich połączenia.
Tutaj chyba nic więcej nie trzeba dodawać.


Oscar de la Renta, Blugirl, Balmain, Michael Kors, fot. East New; żródło
2. Falbany, styl flamenco.
Nic, tylko tańczyć... albo po prostu wyjść (chociażby) na spotkanie w skąpej górze i pokaźnym dole. Falbanki dobrze komponują się też z paskami.


Jason Wu, Bass, Michael Kors, Glambattista Valli, fot. East News; źródło
3. Odkryte ramiona i wiązania wokół szyi oraz dekolty V.
Powtórka z minionego lata, kiedy królowały topy bez ramiączek. O wiązaniach wokół szyi też nie można zapomnieć. W ubiorze, oczywiście. Te ostatnie na zdjęciu nie są przedstawione, ale to bardzo bliski trend, obowiązujący w nadchodzącym sezonie.


Lanvin, Sonia Rykiel, Paul & Joe, fot. Imaxtree, kolaż: elle.pl 
4. Błysk.
A może tak przedłużymy kreacje z karnawału? Niech cekiny nie kojarzą się z kiczem, bo jak widać, warto je wkładać. Srebro? Złoto? Mix? Co wybieracie?


Burberry, Calvin Klein, Céline, fot. ImaxTree, kolaż: elle.pl
5. Bieliźniane tkaniny.
Wiosną się zaczyna, a latem jest już naprawdę gorąco. Lekkie, zwiewne sukienki przypominają halki i pidżamy.


Moncler, Saint Laurent, Balenciaga, fot. Imaxtree, kolaż: elle.pl
6. Romantyzm.
Nazwa wskazywałaby nawiązanie do jednej z epok. Do łask wróciły  projekty retro (w tym towarzystwo drobnych kwiatów jak i one same), falbanki, delikatne tkaniny, zwiewne suknie, pastele i koronki.

Olympia Le-tan, Cucci, Rochas, fot. Imaxtree, kolaż: elle.pl
7. Retro
Termin ten może i jest wszystkim znany, ale nie każdy wie jakie ma znaczenie. Mianowicie, odnosi się on (jeśli o modę chodzi) do stylu epok minionych (głównie lat 50, 60 i 70 XX w.).
Projekty Gucci nawiązują do lat 70. Mówiąc najprościej, babcini szyk, elektryzm.

  
Babyghost, Gucci, Stella McCartney
8. Pasy.
To one najczęściej pojawiały się spośród geometrycznych wzorów, którymi były również kraty, grochy czy inne kształty. Zazwyczaj widniały na  długich sukienkach.



Jakie kolory zostały wytypowane na ten sezon? Jak można już było zauważyć, swoje miejsce utrzymuje kolor czarny czy biały. Z resztą, uniwersalne kolory są zawsze dobre. Snorkel blue (inspirowany kolorem rurki do nurkowania) czy niemalże identyczny mu granatowy - wszystko wskazuje na niebieski i jego odcienie. Skoro o wodzie mowa... limpet shell (jasny niebieski, aqua) zaczerpnięto od muszli ślimaka. Trochę przypomina go serenity, który to łączy ze sobą fiolet i niebieski, pastelowo. Skoro wspomniałam już o barwie Fiołków, nie mogę zapomnieć o lilac gray, gdyż powiedziałabym, że ów kolor wpada tam w szarość. Kto nie lubi kawy z mlekiem? Wyjątki się znajdą, ale chociażby iced coffee w garderobie wygląda świetnie. Rose quartz to delikatny, jakby pudrowy róż. Nie tylko dla małych dziewczynek. A może coś związanego z Hiszpanią? Poproszę połączenie czerwieni i oranżu - fiestaPeah echo, czym jest brzoskwiniowe echo - po prostu łagodniejszy pomarańcz. Jeśli lubicie oczoj... pstrokate kolory, to buttercup jest dla Was (mocny żółty). Jeżeli o intensywnych kolorach mowa, to został jeszcze green flash, iście wiosenny i trawny kolor. To instytut Pantone jest korporacją zajmującą sie identyfikacją kolorów.

22 komentarze:

  1. Na modzie się nie znam, jestem modna zawsze kiedy modny jest kolor czarny i postrzępione dżinsy, ale z całą pewnością stwierdzam, że modelki są straszliwie brzydkie. Chyba stwierdzenie, że nie mam urody modelki było jednak komplementem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie posty modowe ;D


    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny post ;) Sam interesuje sie moda wiec uwielbiam takie posty ;)

    Zajrzyj do mnie modakaczanowsky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny poscik kochana ale te zdanie mi jakos wpadlo Podobno im człowiek starszy, tym czas szybciej mija. :)☺️💋

    OdpowiedzUsuń
  5. Co to są za kolorki w ostatnim ustępie tekstu? :O Przestałem rozumieć po czarny i biały! :D

    Falbany i retro - podoba mi się! ;]

    KULTURA & FETYSZE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Połączenie czerni i bieli jakoś najmnocniej mi się podobuje :) No i boho ! :d

    OdpowiedzUsuń
  7. Też czas mija mi zdecydowanie za szybko! Na modzie może się nie znam, ale gdybym zobaczyła kogoś w takich falbanach, to chyba pękłabym ze śmiechu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na modzie nie znam się w ogóle, a gdy zobaczyłam niektóre nazwy kolorów w ostatnim akapicie, to przyznaję, szczęka mi opadła:D Z wymienionych najbardziej podobają mi się chyba czerń i biel, romantyzm oraz retro:)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czarny i biały powinny na zawsze zagościć na pierwszych typach :)
    /foxydiet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. O błysk! Idealnie, że kupiłam złote buty :D
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem modowym frajerem (ubieram się... dziwnie), nigdy też nie czułam specjalnej potrzeby, by to zmieniać. Ale podoba mi się retro i romantyzm. Lubię też pasy, paski i paseczki wszelkiej maści, a biało-czarne ałtfity też zawsze na propsie, jak to mówią. Do cekinowych kreacji chyba się nie przekonam :P
    B.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe trendy, ja to i tak jestem wierna moim kolorom klasycznym - czerń, biel, beż, szarość. Choć na wiosnę wybieram pastele. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy przegląd wiosennych trendów, dobry pomysł na posta. Życzę zdrowia;)
    Powodzenia w dalszym blogowaniu i zapraszam do mnie www.sebawear.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. To prrawda, tak niedawno było Boże Narodzenie, a tu już za tydzień Wielkanoc! :D Niektóre stroje mi sie podobają, ale wiekszosć jest nie woim stylu. :)

    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Życzę zdrówka bo coraz bliżej Wielkanoc! :)
    Moda ciągle wraca do starych czasów, ale powiem szczerze ze bardzo się cieszę ze takie trendy a nie inne :)
    Pozdrawiam!
    Www.magdalenaw.blogspot.co.at

    OdpowiedzUsuń
  16. Retro najbardziej przypadł mi do gustu. Sama uwielbiam i fascynują mnie lata 90. Świetny post!
    Mska-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja uwielbiam takie trendy.
    Teraz będzie Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam połączenie czerni i bieli.
    MÓJ BLOG-KLIK!:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety ta moda jakoś nie specjalnie do mnie przemawia, ale cieszę się, że teraz każdy ma dostęp do wszystkiego i może wybierać co tylko mu się podoba.

    odrobinaciepla.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Styl retro najfajniejszy :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Najlepsza czerń i biel, klasycznie, perfekcyjnie :D
    http://ritta1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. 3 stylizacja spodobała mi się najbardziej :)

    Zapraszam do mnie po inspiracje

    Jejinspiracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Nie wymieniam się obs, ale kreatywnymi komentarzami jak najbardziej.
Miłego czytania!