poniedziałek, 29 lutego 2016

050. 29th February

Witam Cię jakże serdecznie mój drogi czytelniku. Czy wiesz jaki jest szczególny dzień? Nie. Nie Twoje urodziny, ale coś innego. Też nie święta, choć ważne dla dużej części społeczeństwa.
Mała podpowiedź. To dzisiaj. Jakże wyjątkowa data. Przecież to się tak rzadko zdarza!

grafika details, white, and coffee
źródło: weheartit


29 luty

Raz na cztery lata. W kalendarzu żydowskim nawet ustalony jest 13 miesiąc co 3 (a niekiedy nawet 2) lata. A co powiesz na trzydziestodniowy luty? Pierwotnie tyle miała dni wersja kalendarza wprowadzona przez Juliusza Cezara. Natomiast w latach przestępnych trwał (ten miesiąc) 30 dni. Wyobrażacie to sobie w dzisiejszym świecie? Ciekawie to by musiało wyglądać. Może inny miesiąc mieli krótszy?

Znasz kogoś, kto urodził się tego dnia? A czy wiedziałeś/aś, że takie osoby posiadają własną stronę internetową? Urodzeni 29 lutego Fajnie byłoby obchodzić urodziny co cztery lata. Na pewno byłoby to innym, odmiennym doświadczeniem. No i prawdopodobnie imieniny stałyby się ważniejsze. Kiedyś nawet ludzie uważali, że urodzenie tego dnia... wielki pech. Cóż, starsze pokolenie tez lubi (czasami) wierzyć w głupie przesądy, zabobony.

Przydarzyło Ci się dziś coś ciekawego?

21 komentarzy:

  1. Hahaha wiecznie młodym <3

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, jak urodzeni 29 lutego prężnie działają! Moje "wczoraj" było całkiem udane, odwołali nam jedne zajęcia na uniwerku, a popołudniu spoooooro czasu utopiłem w grze Dying Light :v

    MÓJ ZAJEBIASZCZY BLOGASEK (KLIK!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i to się nazywa dobry dzień. ;D

      Usuń
  3. Nie chciałabym mieć urodzin 29 lutego, wolę mieć "swój" dzień co roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również nie chciałabym mieć w ten dzień urodzin :p Jakoś tak dziwnie, choć może teraz tak mi się wydaję, bo jednak nie urodziłam się 29 lutego :)
    Mój Blog Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak troche dziwnie obchodzić urodziny co 4 lata haha :p obserwuje i zapraszam na mój blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne spojrzenie na ten temat :)
    Stało się i to wiele. Ale to nic szczególnie przyjemnego :(

    http://zsensemibezsensu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale dobrze co roku się nie starzeją osoby z 29 lutego

    OdpowiedzUsuń
  8. Heh, ja mam na szczęście urodziny kilka dni pózniej, jutro dokąłdnie, choć mi mooja mama mówiła, że miaąłm sie urodzić w okolicach 28 lutego, a wtedy jeżli dobrze pamietam miałbyć rok przetęny. Ja nie znam osobiscie nikogo, kto by się urodził 29. :P

    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. O tym żydowskim kalendarzu nie wiedziałam :) fajnych rzeczy można się u Ciebie dowiedzieć :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Urodziny obchodzone co 4 lata pewnie są bardziej doceniane :D Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Niektórzy obchodzą to święto po prostu 28 lutego tak jakby urodzili się dzień wcześniej.
    Pozdrawiam
    Love-styl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami myślę, że to bycie wyjątkowym urodzić się właśnie w ten dzień, choć powiem szczerze, że sama bym nie chciała.

    odrobinaciepla.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. ja urodziny mam 24.12. w tym roku 18 :D
    Jejku, urodziny 29 lutego mieć, z jednej strony fajnie, z drugiej nie - bo oficjalnie masz raz na 4 lata .

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny post!
    uwazam, ze mieć urodziny 29 lutego to jakby wygrać los na loteri. wtedy czujesz się wyjątkowo.
    zapraszam: http://opowiescdwojgaserc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Niechciałabym mieć urodziny 29lutego;/
    Ale fajnie piszesz, zapraszam Photographyislikedrug.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie to żadne święto, więc mógłbym je mieć nawet 31 lutego. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Mojego kolegi z klasy ojciec ma urodziny 29 lutego :) Ma dopiero 10 lat, bidulek :(
    Zapraszam do mnie : http://olivvx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. chyba wole urodziny co rok. Impreza raz na 4 lata? to by nie przeszło :D

    Zapraszam: http://taain.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Nie wymieniam się obs, ale kreatywnymi komentarzami jak najbardziej.
Miłego czytania!