piątek, 13 listopada 2015

038. 13rd Friday

grafika friday, cat, and black

Dzień dobry, wszyscy umrzemy.
Dziś piątek, 13-go. Jedna z niewielu... okazji?
Ta data nie zdarza się często. Trzeba raczej uznać, ze rzadko.
Zabawny może być fakt, że niektórzy wiążą ją z pechem. A skąd się to wzięło? - spytacie... Otóż byli sobie tępaliusze Templariusze. Żyli sobie w zakonie, ale jednoczesnie sprawowali funkcję rycerzy. Ale wytrzymaj, ta historia dopiero się zaczyna. Nie bierz jeszcze poduszki. Mówiłam, nie bierz!
Król Filip (władca Francji w XIV w.) oskarżył wczesniej przeze mnie wspomniany o zakon o sodomię, gomorę i herezję. Także za długo nie walczyli ,,dla Boga", bo ich złapano jak kot szczura. Nie, nie zjedli ich od razu. Byli m.in. torturowani. Potem tylko paleni na stosie żywcem. Taka tam kara, która później okazała się niesłuszna. Średniowiecze i ich jakże ciekawe sposoby odkrywania prawdy. Była kobieta oskarżana o bycie czarownicą. Przywiązali ją do powiedzmy, że głazu. Hop do rzeki. Wypłynęła - winna, więc inna kara. Utopiła się - niewinna, trudno. Peszek.
Oczywiście, te dni są różne w innych krajach - nie wszędzie jest tak samo. Czytałam o 13-tym wtorku albo nawet 17-tym piątku we Włoszech. 
Pomińmy fakt, że to wszystko głupie przesądy. No, chyba, ze w nie wierzysz? Jest tak? No to przepadłeś/aś i masz pecha. 

25 komentarzy:

  1. A ja dopiero pod koniec dnia zorientowałam się, że to piątek trzynastego. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją koleżankę ominęła jedynka, bo pani powiedziała, ze piątek trzynastego to nie wpisze....
    pozdrawiam, :*
    zaczytanabella


    OdpowiedzUsuń
  3. Piątek 13-tego jest dniem jakich wiele. Ogólnie nie jestem przesadna i nie wierze, ze ten dzień przyciąga pecha.
    Masz świetnego bloga, obserwuję i będę wpadała cześciej. :*

    MOJ BLOG ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Tegoroczny piątek 13-nastego okazał się tragiczny ze względu na atak terrorystczny, więc też dla przesądnych to pretekst do kontynuowania swojej wiary w zabobony
    Świetnie piszesz :D

    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tam w piątek 13-tego nie wierzę, ot, zwykłe zabobony i tyle, tak samo przejście pod drabiną, czy inne tego typu śmieszki. Wymysł ludzi, którzy chyba mają zbyt nudne życie albo po prostu muszą na coś zwalić swoje "nieszczęście".

    http://ellalithcapricorn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie piątek 13-tego nie jest bardziej pechowy od innych dni ;)
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja raczej nie jestem szczególnie przesądna, piątek trzynastego nie wydaje mi się gorszy ani lepszy od innych dni. Równość i tolerancja! To moja dewiza!
    B.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie ogarniałam tej "akcji" na piątek 13 - ego. Dzień jak każdy inny i kiedy indziej też może spotkać nas coś złego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie piątki 13-tego są zwykle bardzo szczęśliwe wczoraj na instagramie zauważył mnie mój idol i może się to wydawać niczym ciekawym, ale dla mnie to było wydarzenie na skalę co najmniej światową ;)

    niutta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Biorąc pod uwagę wydarzenia w Paryżu, ten piątek 13 był naprawdę pechowy
    Ciekawa historia z tymi TĘPARIUSZAMI
    w sumie, w ten dzien można byc złym i nikt nie ma prawa nic powiedziec :D
    buziaki i zapraszam do mnie! smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie mam pecha w ten dzień ;D

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie dni i z pewną litością patrzę na osoby które w to wierzą...
    Najbardziej to mi szkoda czarnych kotków nic nie winnych, pecha to mają ale one bo wszyscy je przeganiają ;(

    http://cytrynkacowartoobejrzec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszyscy. Sama miałam czarnego, zajebistego i rasowego kota... ale jakiś idiota go przedwczoraj przejechał. -.-"

      Usuń
  13. Piątek trzynastego? Dla mojej mamy to szczęśliwy dzień. Uch, dziwne towarzystwo mam. A dla mnie to... obojętne?
    Jakoś ciężko mi sklecić komentarz. O, jak Tobie, ale ja się Tobie nie dziwię.
    Opowiadanie? Jest, niezwiązane zupełnie z moim nastrojem, który opisałam. Pospamuję: http://szprada.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Na podobnej zasadzie działają horoskopy, czytałam, że jak się je przeczyta i uwierzy w nie to może się naprawdę spełnić bo my będziemy podejmować decyzję tak aby to się spełniło, a w 13 piątek jeżeli się pomyśli o pechu to prawdopodobne jest ze go się będzie mieć.

    Pozdrawiam :)

    milkyalpaka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wlasnie mam mega szczescie w piatek 13' ale to zawsze :D
    Kocham historie i to co zrobili Templariusza no to coz.. szczegolnie klatwa wielkiego mistrza zakonu :D

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  16. czekam na kolejny wpis, bo bardzo miło się ciebie czyta :)) widzę że lubisz Francję, może skomentujesz ataki w Paryżu? okropne zdarzenia.. i myślę, że kazda z nas chciałaby wiedziec coś o twojej sympatii, w końcu to juz liceum ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja raczej nie przykładałam zbyt wielkiej uwagi do tego, że jest piątek 13 :) ale ten ostatni rzeczywiście był pechowy :(

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  20. piątek 13. rzeczywiście był pechowy - terroryzm w Paryżu :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Tego dnia zrobiła mi się dziura w spodniach :P
    http://colorful-and-sweet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Good contain I have seen in your article. If anyone want to increase blog visitor traffic and income then get useful tips on http://24hoursseo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Nie wymieniam się obs, ale kreatywnymi komentarzami jak najbardziej.
Miłego czytania!