wtorek, 24 lutego 2015

015. Trendy - Spring/Summer 2015

Czy ktoś widział mój tydzień ferii? Gdzie on jest!? A dopiero się zaczęły... Jak dla mnie mogłyby trwać w nieskończoność. Najgorzej jest zaczynać ferie jako jedno z pierwszych województw, także... świętokrzyskie (nie)pozdrawia.

Jako baaaardzo modowa blogerka idealnie się na tym znająca, chciałam dzisiaj poruszyć temat (jak z resztą widać w tytule postu) tego, co jest/będzie (zależy jak patrzeć na czas) modne w nadchodzącym sezonie. (Tak - jeśli ktoś pamięta mojego poprzedniego bloga, nadal - interesuję się modą).

Khaki na pokazach Chanel, Marca Jacobsa i Ralpha Laurena
Pokaz Chanel, Marca Jacobsa i Ralpha Laurena
Khaki
Styl militarny z elegancją i nutą glamour, a wszystko to w kolorze "kamuflażowej zieleni".


Prada, Gucci, Dries Van Noten, Derek Lam
Lata 70-te
Czyli dekada, której brakowało pomysłu, więc wzięła się za kontynuowanie tendencji z lat 60 XX w. M.in. dzwony, wzorzyste garnitury czy zamszowe sukienki. Nie zapominajmy o stylu hipisowskim. Jedno słowo - vintage.


Oscar de la Renta, Altuzzara, Karen Walker, Diane von Furstenberg
Kratka ,,Gingham"
Znana we Francji pod nazwą ,,vichy". Niektórzy nazywają to po prostu - wzorem ceraty.

Inspiracje kimono wśród projektantów marek Céline, Gucci i Marni
Céline, Gucci, Marni
Kimono
Ktoś tutaj jest fanem bądź interesuje się krajem kwitnącej wiśni - Japonią, anime, k-pop'em? Kimonowe stroje i pasy stanowią podstawę wielu kolekcji zagranicznych marek.

Pióra i frędzle na pokazach Proenza Schoulera, Fendi i Balenciagi
Proenz Schouler, Fengi, Balenciagi
Frędzle i pióra
Tu mamy powrót do poprzedniego sezonu ale w większym wydaniu (frędzle). W wersjach nawet na sukienkach i spódnicach.


Aquilino Rimondi, Tom Ford, Missoni, Marques Almeida 
Transparentne tkaniny
Zwiewność, lekkość i przezroczytość.  Znów mamy powrót do trendów z wiosna-lato 2014.


Sonia Rykiel, Anthony Vaccarello, Isabel Marant
Asymetria i kreatywne przewiązania
Znów niby coś prostego a zarazem ładnego.


Eleganckie kombinezony w wydaniu Diora, Emilio Pucci i Ralpha Laurena
Diora, Emilio Pucci, Ralph Lauren
Kombinezony
Ubrać kombinezon to tak jakby choć trochę poczuć się astronautą albo zostać uwięzionym z bluzce połączonej ze spodniami...

Romantyczna, biała koronka na pokazach domów mody Valentino, Chloé i Louis Vuitton
Valentino, Chloe, Louis Vittoun
Koronka
Jak widać - mamy wiele powrotów. ;)

Łączenia tekstur i materiałów na pokazach marek Maison Martin Margiela, Marni i Marc by Marc Jacobs
Maison Martin Margiela, Mami i Marc by Marc Jacobs
,,Łączenie"
Tekstura + materiał lub inaczej: kopiuj i wklej.

Warto też pamiętać o najmodniejszych kolorach należących do "powyższego" sezonu - róż, biel i czerń, mięta. No i nie zapominajmy o jeans'ie.

A Wy jak się odnosicie do tego, co przygotowali projektanci? Staracie się podążać za modą? Czy jednak zerknęłyście/zerknęliście tylko po to, aby wiedzieć czego unikać? Wyraźcie swoje zdanie w komentarzach.

Tę notkę pisałam przez ok. 2 godziny, więc to uszanuj. Serio...

28 komentarzy:

  1. Huehue, czyżby czas nagle zaczął Ci płynąć szybciej? Mi ferie skończyły się trzy tygodnie temu i teraz mam okres - aby do świąt! Czekam na trendy według Ciebie, chociaż mam je w głębokim poważaniu i ubieram się jak chcę. Ale czekam, żeby wiedzieć, jak się nie ubierać - żeby nie być, jak te trendi dziewczęta. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powrót do korzeni? Wojna i Dziki Zachód? Ostatnio zdarzyło mi się oglądać przez godzinę Fashion TV (wcale nie tylko dlatego, żeby wyłapywać fajne piosenki...) i w zasadzie mogło być gorzej. Nie wiem. co ludzie widzą w tych ubraniach. Oryginalność? Nosząc je, przestają być przecież oryginalni. :> Ale, o ile kratki i kimona ujdą w tłumie, reszta - powrót do korzeni - jakoś mnie nie porwała. :>

      Usuń
  2. Oo ale mega post :) ja uwielbiam styl militarny i super ze znowu powraca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ralph Lauren nigdy mnie nie zawodzi ;')

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ferie minęły jak wiatr xD
    Ciekawa notka :]
    Szczerze? Większość rzeczy nie przypada mi do gustu. Wydaje mi się, że nie wszędzie możemy to założyć.
    Kolory natomiast jak najbardziej oki :)
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny blog i Fajny post :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy tylko ja uważam, że moda jest niczym bez stylu?
    Trzeba mieć też godność.
    Lata 70-te były dawno i jeżeli chodzi akurat o ten czas nie powinno się go wspominać w takich szczegółach.
    Ale oczywiście bardzo się cieszę z khaki (oczywiście nie powraca, bo zawsze jest modne) i koronki, o ile projektanci zachowają umiar -,0
    Czekam! ;*
    http://this-love-is-forbidden.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy25/2/15

    Moim zdaniem blog supi, ale moze zmien wqyglad zeby tak nie razil w oczy, bo troche zniechceca do czytania

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny przegląd trendów cieszę się że tu wpadłam ;) http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że w najbliższym czasie czeka mnie malutki przegląd szafy.
    Twój blog bardzo mi się podoba, wszystko ma ręce i nogi, jest poukładane.
    Zapraszam Cię na mój blog... cecejonesandrockybluestyle.blogspot.com
    Zostaw po sobie jakiś ślad, proszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś chyba nigdy nie odważę się na takie stroje jak na zdjęciach.
    Pozdrawiam, M ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Właściwie to znowu to samo ;) hmmm a pastele w tym sezonie są niemodne ?? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej są.
      Zawsze o czymś zapominam. ;-;

      Usuń
  13. A czytaj czytaj ^^ Czekam na opinię najlepiej prywatnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm, znowu wracamy do poprzednich dekad, czyli teraz lata 70-te. :) Średnio mi się podobają, ale za to koronki uwielbiam.

    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Co do militarnego stylu, to marzy mi się taka kurtka. Może w tym sezonie uda mi się taką dorwać, a co do reszty - na pewno czekam na propozycje z asymetrią, bo ją uwielbiam. Koronkę też lubię. Mam nadzieję, że nowy sezon przyniesie rzeczy, które skłonią mnie do odświeżenia szafy, bo na razie nie mam najmniejszej ochoty na zakupy. :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam koronki <3
    Zawsze mnie inspirują :)
    Mogłabym w nich chodzić codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja generalnie stawiam na czerń i biel , natomiast fasony zupełnie do mnie nie przemawiają... :-) , nie wiem w jakim kierunku zmierza moda...:-) im coś dziwniejsze tym rzekomo ciekawsze i świadczące o kreatywności ,ale gdzie w tym wyjść? ;-)

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja uwielbiam koronkę i transparentne tkaniny, kombinezony posiadam w wersjach "krótkich", ponieważ jestem niska i nie wyglądam korzystnie w klasycznym spodium :)

    Pozdrawiam gorąco, shslove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Czarna siatka mega do mnie przemawia. Sama jak dorwałam taki swterek rok temu w lumpie to ciągle w nim chodziłam. :D
    whatisinthehat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ogólnie nie interesuję się tym, co jest modne, ale cieszę się, że teraz na topie się koronki i styl militarny, bo to lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie wiem dlaczego. Ale bardzo podoba mi się styl lat 70 :)
    Bardzo ładny i przejrzysty wygląd bloga :)
    Obserwuje i zapraszam do mnie
    http://przemekadamczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Nie wymieniam się obs, ale kreatywnymi komentarzami jak najbardziej.
Miłego czytania!